Úgy tűnik, manapság nem csak a környezetvédelem egyre divatosabb, de a divat is egyre környezetbarátabb: magyar és külföldi márkák zöldülnek be. Mindeközben a kifutókon újabb és újabb ocsmány lábbelik vonulnak fel, kedvenc sportcipőink pedig egyre csajosabbak lesznek. Ez, és még sokkal több a heti hírválogatásunkban.

A Zara és a H&M is a bolygónk oldalán áll


Lehet, hogy a fast fashion a legolcsóbb ruhavásárlási alternatíva, de ez nem jelenti azt, hogy a termékeknek nincs nagy ára. A rémes gyári körülmények és a rosszul fizetett munkaerő, a rengeteg kidobott és vagy soha meg nem vásárolt ruha, a fogyóban lévő nyersanyagok mind a tömeggyártás ellen szólnak.
 

A WWD legfrissebb közleménye szerint 64 divatóriás, köztük az ASOS, a Target, a Zara és a H&M is vállalta, hogy a közeli jövőben mindent megtesznek a Föld megmentéséért. Mi alig várjuk, hogy megjelenjenek a zöldebb és a fair trade ruhadarabok, a használt ruha gyűjtő programok és a hozzájuk kapcsolódó kampányokat, amik mögé remélhetőleg minél többen beállnak. 

Itthon pedig Zsigmond Dora a hónap újrahasznosítója


A Zsigmond Dora Menswear új, REMADE BEANIES név alatt futó kollekciója olyan sapkákból áll, amelyek készítésénél csak újrahasznosított anyagokat használt a magyar tervező. Kicsit minimalista, kicsit futurisztikus és kicsit magyaros - de nagyon környezetbarát, és mi nagyon imádjuk! A fejfedők a zsigmonddoramenswear.com honlapon szerezhetőek be.
 

Itt a Reimagine 1, csajok alkották újra Nike legmenőbb sportcipőit


Mi történik, ha 14 menő nő, egy hatalmas márka és pár klasszikus cipő találkozik? Őszintén szólván fogalmunk sincs, de az biztos, hogy az eredmény lélegzetelállító.
 

A Nike két legnépszerűbb fazonja, az Air Force 1 és az Air Jordan 1 esett át csajos átalakításon a Reimagine 1 projekt keretein belül. A kollekcióban a pasztell színek és a trükkös megoldások játszanak főszerepet: áthelyezett vagy eltüntetett cipőfűzők, kivágott darabok és magasított talpak. 
 

A kollekció február 5-től kapható majd a márka New York-i boltjában, és 9-étől a webshopon. 

Mindeközben az Ugg is újragondolta a csizmáit


De nem, a szuperkényelmes cipők nem lettek szebbek. Sőt. Az Y/Project párizsi kifutóján debütáltak az új fazonok, amelyek között van combig érő, dupla vagy tripla szőrberakásos és extrém bő is. 
 

A szociális média nem is tud mit kezdeni ezzel a jelenséggel. A provokatív megjelenés fontos a divat világában, és ezek a csizmák eddig biztosan a legtöbbet emlegetett idei darabok az interneten, de valószínűleg nem állnak sorban értük a vásárlók.

A csúnya cipős hírek nem fogynak el


A Birkenstock és Rick Owens közös kollekciója is ebbe a kategóriába sorolható. A meglepő kollaboráció szüleménye egy póni szőrrel borított, éjfekete bőr szandi. Azoknak, akik alig várják, hogy kézhez kapják ezt a kifejezetten érdekes de biztosan egyedi lábbelit, csak március 15-ig kell várniuk, ekkor kezdődik ugyanis az nemzetközi szállítás, de ha biztosra akarnak menni, két héttel azelőtt előrendelhetik majd.
 
 

Nemtelen kollekcióval rukkol elő az Abercrombie

 

Az amerikai márka egy 25 darabos gender semleges gyerekkollekciót dob piacra idén tavasszal. A miniszoknyák és kockás ingek helyett halovány színű pulóverek, kantáros nadrágok és természetes feliratos pólók alkotják az egész kollekciót, amelyek a tervezők véleménye szerint minden fiatalon egyformán jól mutatnak, nemükre való tekintet nélkül.

És végül, de nem utolsó sorban: a Prada visszanyúl a gyökerekhez a 2018 őszi kollekcióval


Elérkezett 2018-as őszi-téli kollekciók ideje, és bár a hetekben még csak a férfi Fashion Week-ek zajlanak, sok tervező már megelőlegezi a női kollekció legfontosabb elemeit is. Így tett például Miuccia Prada, aki Milánóban (hol máshol) mutatta be legújabb Menswear kollekcióját. De mégis mennyire új ez a legújabb? Az ikonikus tervezőnő korábbi, legnagyobb sikereket elért kollekcióira utal idén: a 2011-es tavaszi banánminta és a 2012-es grafiti stílusú lángok jelennek meg benne, rózsák 2005-ből, ajaknyomok 2000-ből, és a szerelmesek 2016-ból. 
 
 
Forrás: Zsigmond Dora, TeenVogue.com, Highsnobiety.com, Vogue.co.uk, Refinery29.com