A mai cikk nem öltözködési tanácsokról, tippekről fog szólni, hanem egy olyan zseniális fickóról, aki alteregója segítségével kapott meghívást a Párizsi divathétre. Oobah Butler egy szabadúszó író, de ma fordul a kocka, hiszen az írói székből átkerül a főszereplő helyére.

Mégis ki Georgio Peviani?

 
 
Gondolkodtatok már azon, hogy vajon mennyi sikerre hivatott márka bújik meg az egész világon? Mennyi sikeres tervező veszik el a süllyesztőben? Az angliai Oobah Butler megelégelte ezt, és elhatározta, hogy fenekestül felforgatja egy piaci márka életét.
 
Oobah egy férfi üzletének portékáját választotta múzsának. A termékkínálat többek közt Georgio Peviani nevű márkájú farmer volt. Igen,  kísértetiesen hasonlít a Georgio Armani-ra, viszont a férfi által forgalmazott brand egy legális, szerzői jogokkal védett márkanév, amely saját termékeket, nem pedig koppintásokat árul. Butler egyszerűen eldöntötte, hogy ő lesz a farmerok tervezője, és bár Oobahként hagyta el a londoni repülőteret, Párizsban már Georgio Peviani-ként landolt.

Olcsó személyiséglopás

 
Az első lépés az internetes domain megvásárlása volt, majd következhetett az e-mail cím és névjegykártya létrehozása. Miután megvolt minden, ami egy komoly márkához szükséges, Oobah ellátogatott a brixtoni piacra, ahol beszerezte a termékeket is. Indulhatott is a párizsi móka!
 
 
Butler ezelőtt még sosem járt Párizsban, így sem a közlekedést nem ismerte, sem azt, hogy vajon hol tartózkodnak a divatőrültek. Miután az Eiffel-torony előtti meditációját megzavarta egy csapat extravagánsan öltözött figura, úgy érezte, az univerzum megsegítette őt. Követni kezdte az embereket, akiknek outfitje többe került, mint Oobah lakásbérlete, és végre közelebb került a tűzhöz. A recepcióstól kapott egy címet, amely a Palais Brongiarthoz vezetett, itt viszont a belépéshez igazolnia kellett magát. Névjegykártyáját a hölgy asztalára csúsztatta, majd rövid várakozás után be is léphetett a showterembe.
 

A francia haute couture

 

„Több volt, mint egy kis influencer-találka“. A tömegben Oobah találkozott egy nővel, akiről később kiderült, hogy a divatipar első digitális influencerei közé tartozik. A hölgy nem ismerte a Georgio Peviani márkát, de érdeklődést mutattott iránta, így névjegykártyát cseréltek. A blogger még egy olyan partyra is meghívta a férfit, ahová halandó ember be sem léphet.
Butler természetesen nem elégedett meg ennyivel. Folytatta a propagandát, és minden szembejövőnek adott egy kis reklám-papírt, na meg megdicsérte a Balenciaga cipőjüket.
 
Az első nap a kisebb márkák bemutatóiról szólt. Oobah rávette az egyik német modellt, hogy próbálja fel az egyik általa tervezett“ nadrágot. A férfinak tetszett a populisztikus stílus, és rögtön beleszeretett a darabba. A „tervező“ nem állt meg itt, hanem ezek után még elhitette mindenkivel, hogy olasz.
 

„A streetwear egy vallás, és Peviani állandóan vétkezik.“

Oobah annak ellenére is bemutatta a termékeit, hogy ezt sokan nem nézték jó szemmel. A szociális hálók rengeteget segítettek a sikerében. Megállás nélkül posztolta a bejegyzéseket, videókat, és ennek köszönhetően 700 000 ember ünnepelte őt szerte a világon. Az e-mail fiókja megtelt a rengeteg olyan party-meghívással, amelyekért régen ölt volna.
 

Kis hazugság – hatalmas sikert

 
 

Príspevok, ktorý zdieľa @oobahs,


A siker ellenére sem hagyta nyugodni Butler-t a kérdés, hogy mégis ki lehet az igazi Peviani? Eldöntötte, hogy megtalálja a valódi tervezőt. A Google viszont nem volt nagy segítségére, csupán egy londoni címet dobott ki. Oobah ennek ellenére meglátogatta a helyszínt, és meglepetésére ott találta a férfit akinek köszönhetjük a márkát. Kiderült, hogy Georgio Peviani valóban nem létezik, csupán a bolt tulajdonosa hozta őt létre.
 
A mi hősünk elmesélte a párizsi kalandjait, és azt, hogy egyengette egy nem létező tervező karrierjét. Adam Asmal, a piaci kisbolt tulajdonosa nem hitt a fülének. A kitalált történet ellenére is nagy sikernek örvendhet a márka, hiszen ma már saját lookbokja van.

Ki a GP mögött álló férfi?

 
 
Adam Asmal, a férfi, aki a 90-es évek elején találta ki a GP márkát, Zambiából költözött Angliába 1982-ben. A brand a kezdetektől a minőségre és az elérhető árakra koncentrál. A cég eddig is sikeres volt, hiszen az egész világon értékesítették a termékeket.

Elég volt egy őrült ötlet, hogy ez az üzlet még népszerűbb legyen, és ma már egy saját, tartalommal teli weboldalon követhetjük őket.
 

(Forrás:cargocollective.comjake-photography.tumblr.com)