Az elmúlt évtized számlájára rengeteg változás írható, és nem csak a divat terén. A szabadság és az emberek feleszmélése valahogy beszivárgott az élet minden területére. A divatipar rengeteg új ajtót nyitott, ami nem kevés változással járt. Egyre többen ismerték fel, hogy a fast fashion divatházak mennyire rossz hatással vannak a környezetünkre, így több vásárló nyitott egyéb alternatívák felé is. A szubkultúrák gardróbjaink kirobbanthatatlan részeivé váltak, és végre (talán) mindenki megérti, hogy leggingszet, persze megfelelő outfitben, az utcára is viselhetünk.
 
Az új évtized küszöbének átlépése együtt járt a legújabb trendekhez való igazodással és a street fashion imádatával. A divatipar egyre nagyobb figyelmet fordít a fenntarthatóságra és inklúzióra. A világ azoké, akik hisznek álmaikban, és kemény munkával képesek megvalósítani azokat. Kellemes böngészést az elmúlt évtized legnagyobb trendjei közt, amelyekre egyszer még nosztalgikusan fogunk visszatekinteni.

Viszlát formális, helló athleisure!

 

Edzőteremből egyenesen az utcára? IGEN! A fitnesz-outfitek az utcai stílus részévé váltak. A jóga nadrágok, sportmelltartók és pulcsik a street style szerves részeivé váltak, és több már nem érezzük cikinek ilyen szettben járni a várost. Az athleisure stílus egyébként a szépségápolásba is beivódott, és egyre több brand dob piacra edzés előtti és utáni termékeket. Nagyon úgy néz ki, hogy ez a trend még sokáig velünk marad, és az eladási ráta, na meg a népszerűség egyre csak nőni fog.

Megszületett a street style

 
Bár a street style már ősidők óta a fashion week részese volt, de ekkora intenzitással csak a social media óta van jelen. Az utcán készített outfit fotók megerősítették a blogokat és az Instagram-profilokat. Szinte mindenki nagyobb figyelmet fordít a fotókra, mint magára a szövegre. Hirtelen mindenki megismerkedett az influencer szóval, és olyan bloggerekkel mint Leandra Medine és Chiara Ferragni. Ezek a hölgyek a legnagyobb divatbemutatókon vesznek részt editorok és celebek társaságában, kampányokban szerepelnek és a világ legnagyobb márkáinak a nagykövetei.

...és a streetwear is

 

 
Az utcai viselet senkinek sem hangzott új dolognak, hiszen a hip hop és deszkás kultúra már behozta magával a nyolcvanas években. A játékba viszont olyan nagy brandek is bekapcsolódtak mint a Stüssy és Supreme és saját vonalat hoztak létre és a piacon megjelentek a prémium minőségű sneakerek. Ezért a változásért Karl Lagerfeld a felelős, aki a Chanel bemutatóján monokróm tornacipőkben vonultatta fel a modelleket. Ugye, mindannyian emlékszünk?
 

 

Királyi hatás

Az elmúlt évtized stílusát a brit királyi család is meghatározta. Diana után Meghan és Kate outfitjeit is ezrek követik. A hölgyek sokszor a királyi dress code-nak is ellent mondanak, amit a modern és egyedi stílusú esküvői ruháik is bizonyítottak.

A szubkultúra a szekrényünk része

 

 
A kifutókon szereplő darabok sokszor nehezen viselhetőnek bizonyultak az emberek számára, így létrejött egy ellenpélda. A high fashion mellett létrejött a casual stílus és előtérbe került a normcore. Ennek központjában a kényelmes, neutrális színű, könnyen viselhető darabok állnak. Főszerepben vannak a farmernadrágok, garbók, Birkenstock papucsok és a chunky sneakerek. Steve Jobs minden igyekezet nélkül lett divatikon és adta meg az alapot ennek a trendnek.

Kemény fogyasztói társadalom

 

 
Ahogy azt mondani szokták, ellentétek nélkül nem lehet boldogulni. A normcore stílussal szemben áll a logómánia, amelyet olyan nagy brandeknek köszönhetünk mint a Balenciaga  vagy az Off-White. Hirtelen mindenki készen állt lenullázni a számláját egy-egy jól csengő márka logójával díszített darab miatt. A többi márka is hamar bekapcsolódott ebbe az  őrületbe, és lassan, de biztosan az övek, táskák és egyéb kiegészítőkön is megjelentek a hatalmas márkajelzések.
Guess
Kardigán Guess
Sajnos elúszott
-16%
O'Neill
Varsha Sweatshirt O'Neill
Sajnos elúszott
LTB
LTB szabadidőfelső »WILAFA«...
Sajnos elúszott
Karl Lagerfeld
Pulóver Karl Lagerfeld
Sajnos elúszott
Fila
22 990 Ft
Steve Madden
39 990 Ft

Az internet gyermekei


A Z generáció gyerekeinek is köszönhetünk egy pár új trendet. A közösségi oldalak a fiatalok második otthonává, na meg kenyéradójává is váltak. Az ún. VSCO lányok erős integritású csoportot hoztak létre, ahol a fenntarthatóság volt az előtérben, és szinte minden csoporttag hátán megtaláltuk az ikonikus Fjällräven hátizsákot. Az árral szembeni úszás mindenki számára kötelező volt.
 

A divatbemutatók szinte művészeti ággá nőtték ki magukat

Már nem elég, ha hibátlanul végig tudsz sétálni a kifutón, amit a szakértők már régóta tudnak. A pompás és lenyűgöző bemutatók, amelyeket öröm volt nézni, szinte már kötelezővé váltak, ha valaki sikeres akart lenni. Tökéletes példa az egyik Fendi show, melynek helyszíne a római Trevi-kút volt.
 

Inklúzió és diverzitás

Testünk elfogadása szintén nagyon fontos volt az elmúlt évtizedben, melyben a divatházak is a segítségünkre vannak. A kifutók minden nemzetiségű, identitású és tetsalkatú embert befogadtak. A plus-size modellek, akiket azelőtt szinte azonnal elutasítottak a divatházak, ma már ikonokká és állandó szereplőkké váltak a legnagyobb márkák életében.
Ashley Graham a világhírű plus-size modell megmutatta, hogy egy nagyobb méretű hölgy is mutathat jól és pózolhat magabiztosan bikiniben, míg Halima Aden egy new york-i bemutatón büszkén viselte hidzsábját. A divatipar már nem szab határokat, hanem összehozza a legkülönfélébb nemzetiségű embereket. Szorítunk, hogy a következő évtizedben is hasonló mérföldköveket sikerüljön elérni.

Forrás: https://wwd.com